מדריך הטמעה למרצים באקדמיה

מדריך הטמעה למרצים באקדמיה / כתבה: מעיין סייג

 

בזמן שהפיתוחים הטכנולוגיים רצים קדימה במהירות שיא מסחררת,

גם עולמות החינוך והאקדמיה עסוקים בלמצוא את האיזון, להביא את הקידמה על כל יתרונותיה, תוך התמודדות עם מגבלותיה, חסרונותיה ואתגריה ועסוקים במידה רבה, עדיין בבוטים.

 

מעיין כתבה הרבה על בוטים בשנה האחרונה, שיתפה בפרומפטים ודוגמאות לשילוב בהוראה ולמידה, אבל לרוב השיתופים היו נקודתיים, מענה לצורך ספציפי, שיעור אחד או שניים, מטלה קונקרטית וכו'.

 

הפעם היא משתפת במדריך שיצרה, שמסתכל על מיקסום הכלי הזה והפיכתו לשותף לקורס, בהיבטים של הוראה ולמידה, אך הפעם בעיקר בהערכה.

 

המדריך מיועד למרצים, מנחים ומרכזי הוראה באקדמיה, שרוצים להטמיע בוטים בצורה מושכלת ובקורס השלם. הוא כולל 5 פרקים מעשיים:

  • הנחיות לסטודנטים

  • שילוב בהוראה

  • שילוב בלמידה

  • שילוב בהערכה

  • התמודדות עם אתגרים

 

מעיין מציינת שהיא יצרה אותו ב-Gamma.

וכן שנקודת המוצא של המדריך היא שכל מורה/מרצה/מנחה צריכים לעשות בדיקה לגבי האופן שבו הבינה משפיעה על תחום הדעת אותו הם מלמדים - וככל שיתגלה במחקר שלבינה יש השפעה על האופן שבו בוגרי הקורס צריכים להתנהל בעולם שאחרי בי''ס/אקדמיה, חובה עליהם לשלב בינה מלאכותית באופן שמדמה ככל האפשר את השימוש בכלי הבינה במציאות התעסוקתית של היום. הסטודנט חייב אותה הן בשביל לדעת לבקר את התוצר של הבינה, אבל במיוחד כדי לדעת להתנהל בעולם בלי תמיכה 24/7

 

מצגת למערכת הטמעה למרצים באקדמיה / מעיין פסיג